"And the dreams that you dreamed of
Dreams really do come true"


save the date


fredag 28 januari 2011

Drömmar om choklad

Jag tänkte skriva av mig lite om tårtfunderingarna inför bröllopet.
Alla som känner mig vet ju att jag ÄLSKAR choklad. Så såklart måste vi ha en chokladtårta.
Har letat efter bilder men hittar ingen bild som är riktigt överens med mina tankar. Men om ni tänker er en tårta på toppen av ställningen och portionsbitar under. Om tårtan är i någon god mousse med en seg smörig botten och omgiven av vit, ljus och mörk choklad, på ligger det en vacker pralin som innehåller någon fruktig creme.
Såhär skulle innehållet kunna vara: Vit choklad pannacotta och Chokladmousse med krämig gräddkola på nötmarängbotten (från Chokladhusets exempel). Låter det som en dröm? Hihi, japp, för mig i alla fall. Se bilderna för inspiration:










Vi har bokat tid hos Chokladhuset i Nynäshamn den 12e februari, då kommer vi diskutera utformning och fyllning. Sen får vi ta med oss provsmakningar hem. Längtar!


Har tänkt oss att ha favorboxar på tallrikarna, så jag skulle vilja passa på att visa dessa som jag tror att jag ska göra eller beställa, på dem kommer antagligen bordsplaceringslapparna att sitta, vet inte hur bara, men det är väl inte det största bekymret.


Såhär tänkte jag de typ kunde se ut, men minus silverdekorationen.



Här är en presentask mall som jag kommer använda mig av,
om jag inte orkar göra dem köper jag dem på www.sweeties.se




Det va allt för nu, imorgon ska jag och min tärna Susie på bröllopsmässan på Grand Hotel, blir så spännande, nervös för hur jag ska orka bara eftersom jag varit hemma med maginfluensa hela veckan, men nu mår jag bättre och hoppas att det håller i sig.
kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar