"And the dreams that you dreamed of
Dreams really do come true"


save the date


onsdag 26 januari 2011

5 månader kvar...

Eller det är inte ens det. Nu börjar vägen till den 18:e juni när vi blir man & hustru på riktigt.
Den dagen vi kommer stå framför varandra och ge varandra löften, framför familjen och vänner.


Nu tänkte jag berätta lite mer om hur långt vi har kommit sen Mathias friade.
Självklart ska jag även berätta hur det gick till!


Vi börjar 2004, 24 juli i Ystad på Sandhammaren.
Vi låg i sanddynorna och tittade på solnedgången och bytte ringar. Sen skålade vi med varsin päron Mer och delade på två kakor.
Det är förmodligen det mest romantiska ögonblicket jag haft hittills i mitt liv. Allt var perfekt.


6 år och en månad senare åkte jag och Mathias till Kreta, Grekland. Där hade vi den mest perfekta semester, vi hade egen pool på takterassen, det var varmt, vi träffade flera vänner där, åt gott och åkte på äventyr med både moppe och bil.
Efter en fantastisk dag på den rosa stranden Elefanissi med min vän Matilda och hennes Joakim åkte vi hem och hade en lugn kväll. Då passade min älskling på, han ställde frågan "Ida, baby, Vill du gifta dig med mig?" Det skulle vara underdrift om jag sa att jag grät, jag störtlipade, av lycka såklart!!


Så nu är vi här, 2011 och planerar bröllop.


Vi har bokat herrgården Ludvigsberg på den skogiga skärgårdsön Muskö.
Vi kommer att vigas i trädgården utanför herrgården och förhoppningsvis slippa använda tältet som står där. 
Sen blir det middag och dans resten av kvällen. Det bästa är att alla som vill kan sova över där i de vackra herrgårdsrummen, sen morgonen efter äter vi en gemensam frukost!




Jag och Mathias på Elefanissi 26 augusti 2010



Ludvigsbergs herrgård, Muskö

2 kommentarer: