"And the dreams that you dreamed of
Dreams really do come true"


save the date


måndag 9 maj 2011

Jag har blivit hippad!!

Vilken helg jag har haft, ni anar inte.
I fredags hade vi konferens med jobbet och middag efter det, jag får ett sms på natten runt 00.30 när jag är påväg hem från ullis, "Hej, jag är påväg hem, är du det med?", jag svarade att jag också var det och tänkte inte mer på det.

På morgonen när jag ligger och sover vaknar jag med ett ryck när 8 tjejer kommer inrusade i mitt sovrum med tutor och skratt... "MÖHIPPA!!"
Oj oj, va chockad jag blev. Då fick jag ett glas champagne och medan de dukade de upp lite frukost till mig fick jag en packningslista som jag skulle följa. När vi hade skålat, skulle de klä ut mig, jag blev så himla snygg! En knallrosa fjäderboa och en rosa krona med slöja sattes på mig. Sen gick vi ut till bilarna och åkte iväg mot stan, jag hade ingen aning vart vi skulle.

Vi parkerar utanför Susie och går ner mot gärdet. Tillslut kommer vi fram till ett häståkeri där det står "Cowboy dreams" på en skylt. Vi leker cowboys och indianer och har en 5 kamp. Först var det blåsrör, sen pilbåge, lasso, blindbock och sen rida stafett på en riktig häst. Han var 27 år gammal och somnade när alla klappade på honom, det bådade inte gott, men tillslut vann vi hela femkampen, jag och mina cowboysare!

Efter det hade vi en underbar picnic på Gärdet, vi lekte ballongleken då jag fick smälla hål på gamla kärlekar. När vi hade ätit en god pastasallad och pratat massor fick jag ta på mig en ögonbindel, då leddes jag några hundra meter. När jag tar av mig ögonbindeln är vi såklart utanför tv4. Jag visste det!!

Nu börjar pinsamheterna. Vi går in och får besökspass (syrran jobbar där, därav denna aktivitet.) De börjar styla mig supersnyggt (not!) sen får vi träffa Meterologen Ulrika, en kvinna som vi sett många ggr i rutan, hon ska instruera vädret för mig och jag får göra hennes jobb! Det var så himla kul!! Jag var inte duktig kan jag lova... Men det tyckte de andra. Så svårt det var att vara allvarlig när alla tjejer satt intill och fnissade.

Efter det gick vi till bussen, där plockar de upp min favoritchoklad "Lindt Sea Salt".. Jag blev så glad, samtidigt som det tog emot att äta, men det var otroligt gott! Åt 2 bitar bara sen ville jag inte ha mer, helt fantastiskt, duktig jag är :)
Vi klev av på stureplan, då jag får ett brev i min hand och jag börjar läsa "Du ska få ställa dig under svampen, sätta klockan på 5 minuter och invänta en mörkhårig, lång främling, han kommer fråga dig efter det hemliga kuvertet och du måste då be honom om ett lösenord, för att veta att det är rätt lösenord behöver du bläddra i din tidning där det står långt bak". Tidningen var en playboy med massa nakna tjejer i, den hade de alltså tänkt att jag skulle plocka upp mitt bland folk. Ingen av tjejerna stannar hos mig, så jag får stå helt ensam i min fina outfit med min playboy tidning och vänta. När några minuter hade gått förstod jag att de bara hade lurats, efter 5 minuter öppnade jag det hemliga kuvertet, där i stod det typ: "Haha, vi bara luras, det finns ingen mörk lång främling, kom bort mot Ulrikas jobb." Jag skrattade massor åt deras påhitt, men det allra värsta var tanken att snart ska jag bläddra bland nakenbilder när säkert 100 personer tittar på mig.

När vi var på Ulrikas jobb bastade vi och drack vin. I bastun hade vi frågesport, de hade fått skicka in 2 frågor var som handlade om mig och mitt liv. Det var bl.a. frågor från när jag var liten, från högstadiet, från fotbollen och min tid med Mathias, så helt perfekt blandning. Jag vann frågesporten :) Men jag hade fel på 3 frågor, hihi, såklart hade de andra bevis att jag hade fel. Det var roligt!
Efter det bytte vi om till festkläder och gick upp och åt en underbar caterad libanesisk middag. Vi avslutade kvällen med att åka till Skeppsbaren, där började vi alla känna av tröttheten och jag blev ganska dålig, hihi. Så vi åkte hem till Kicki (syrran) efter 45 min, Susies kille Rasmus och hans kompis skjutsade oss. Vi sov fem st där och det var dundermysigt att ligga och skeda mina älskade vänner, vi sov som stockar allihopa. Möhippan avslutades med en fin frukost.

Jag är otroligt nöjd, att de lyckades lura mig så mycket, jag trodde verkligen inte det skulle bli av den här helgen! Vad de hade ordnat det bra... Älskade vänner och systrar... NI ÄR BÄST!!











1 kommentar:

  1. Vilken underbar möhippa du fick! Fantastiska vänner som kommer på så mycket roligt.

    SvaraRadera