"And the dreams that you dreamed of
Dreams really do come true"


save the date


torsdag 19 maj 2011

Vigselupplägget

Nu har jag äntligen mailat upplägget för vigseln till vår vigselförrättare.
Det kommer bli såhär:


Ingång (Låt hemlig)
Text som vigselförrättaren läser.
Berättar även varför alla gäster är samlade.

Therese sjunger (hemligt än så länge).

-Vigselakten- (den långa versionen)

Vi håller i ringen och ger varandra "löften".
Ringen sätts på.

"Jag förklarar er nu för äkta makar"

KYSS

...När ni nu går ut i livet och åter till vardagen så minns den vilja till gemenskap,
den kärlek till varandra och den aktning för varandra som ni känt i denna stund och som lett er hit.
Låt mig önska er lycka och välgång i ert äktenskap.

Utgångslåt (hemlig)



Tror det blir bra det.. Jag håller på med vigselbladen nu, det är lite skillnad när man gör vigselblad för borgerlig vigsel jämfört med kyrklig. Vet inte vad jag ska fylla ut bladet med. Haha.

Men det kommer väl se ut typ såhär (det kommer inte stå hemligt):

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar