"And the dreams that you dreamed of
Dreams really do come true"


save the date


torsdag 12 maj 2011

Klippning och slingning

Jag sitter och letar frisör för fullt inför bröllopet. Inte frisör på själva bröllopsdagen, utan frisören som ska färga mitt hår. Brukar ju alltid gå till elever på Bobby's Hairstudio, men det känns inte så tryggt just nu. Kanske ska jag gå dit till en "riktig" frisör. Ska fundera på det.
Det finns en uppsjö av frisörer i sthlm, och jag lyckas inte hitta en enda som matchar mina krav.

    •    Fräsch salong i centrum
    •    Under 1300kr för klippning+slingning
    •    En ung frisör som har många idéer och nytänk
    •    En salong som har öppet på kvällar (I alla fall till kl.19)
    •    Nån som förstår vad ljus askblond men inte platina betyder

Vill se ut såhär i färgen ungefär:



Har kollat in en salong nu som heter Ekman Hair. De verkar grymma, men de har inga bra tider till den frisören jag vill gå till. Sen kostar det minst 1500kr... ganska mycket pengar tycker jag. Fast det kanske är värt det!?
Har ni tips om en duktig frisör??

2 kommentarer:

  1. Kan varmt rekommendera Ouida på SOUL Södermalm på Åsögatan. Men dessvärre 1500 kr. Både min och storebrors frisör, och lika gammal som mig och dig. Om inte annat gå till Bobbys elever eller någon annan frisörskola. De är noggranna och tar tid på sig. På gott och ont. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Jag går till min brors frisör, Ouida, på SOUL Södermalm. Hon är lika gammal som dig och mig och har själv en pinup stil. Härlig som tusan. Men hon tar 1500 kr för klipp och färg, tyvärr. Om inte annat tycker jag verkligen att du ska gå till en frisörskola, de tar ändå god tid på sig och är noggranna. Puss.

    SvaraRadera