"And the dreams that you dreamed of
Dreams really do come true"


save the date


onsdag 2 februari 2011

Blommor - aaah

Nu är det ju såhär att jag är kass på blommor, jag dödar till och med Kaktusar. Fråga mamma, hon vet!
Vi ska ut till floristen i Nynäshamn nästa lördag och kika på vad vi ska ha för blommor till bröllopet. Först och främst funderar jag på vem som kom på att man ska ha en bukett blommor i handen när man gifter sig, men då står det såhär på Wikipedia: "Traditionellt är brudbuketten en gåva från brudgummen till bruden, men numera beställer de flesta brudar sina brudbuketter själva." Varför ändrade vi på den traditionen? Borde skicka Mathias till floristen så går jag och beställer tårta! Ne, men jag kommer behöva mycket hjälp av både Mathias och floristen i blomfrågan. Jag vet att jag vill ha nånting som påminner om "skogigt/ängsplockat". Sen har vi ju ett färgtema. Har ni sett det föresten? Lägger in en bild.
Det kanske är svårt att se, men färgerna är Ljusgrå, 
skogsbrun/choklad, dassig laxrosa, dassig mintgrön

Det är jordiga, somriga färger som ska figurera på det här bröllopet i dekorationer, trycksaker, blommor m.m. Så ja, om ni har tips på blommor i de här färgerna så hör av er! (Till Mathias då...hihi)

Här kommer lite bilder på buketter jag tycker om!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar