"And the dreams that you dreamed of
Dreams really do come true"


save the date


lördag 12 februari 2011

En dag i Nynäshamn och tårtprovning

Nu har vi varit på Chokladhuset i Nynäshamn. Vi kom dit för att upptäcka att det var i en privatbostads källare som de hade sin pralin- och tårttillverkning. Kändes skumt, men hon var fruktansvärt trevlig och tillmötesgående, och hon kom med många bra förslag för vår bröllopstårta. Den blir precis som vi vill ha den fast bättre!
Sen fick vi med oss tårtfyllningar hem att prova i lugn och ro. Det var 8 olika kombinationer, alla var väldigt goda, men vi kom fram till en egen kombination som känns klockren och smakade himmelskt. Men det blir hemligt till den stora dagen. Som tur är åt jag sallad till lunch, så slipper man ha fettångest. Haha.

Jag ber om ursäkt för de halvuppätna bitarna, och med det vill jag förtydliga att Mathias inte är en del av den här bloggen, så slipper han få skulden om någon tycker det är läskigt.

Olika kombinationer, vilka smaker!
Vi åkte även in till Bellis blommor som ska göra brudbuketten, tärnbuketten och dekorationsblommorna till bröllopet. Jag känner mig lite halvmissnöjd med dem just nu, men det är nog mest för att de aldrig haft tid at prata när jag ringt. Nu när vi var inne beklagadede sig över att vi kom i fel tajming för de hade så mycket att göra. Men men, vi hann med ett litet snack i alla fall och de kom med tips och idéer. Tyvärr är det ju så himla typiskt att mina favoriter Anemoner inte kan vara med då de nästan är omöjliga att få tag på i juni.

Ikväll ska vi hem till Sebbe (Best man), Emelie och knut och äta. Blir superkul att träffa lilla Knut för första gången. Han är två veckor nu.

Ha en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar