"And the dreams that you dreamed of
Dreams really do come true"


save the date


måndag 27 juni 2011

Drygt en vecka som herr & fru

Ja, nu tänkte jag faktiskt ta mig tid att blogga lite om vår stora dag som var för nio dagar sen. Jag och Mathias är äntligen gifta och med det kom semestern. Är nu tillbaka på jobbet båda två, det är lite segt måste jag erkänna, men ändå skönt att få igång rutinerna igen.

Måste tacka alla gäster för ett fantastiskt bröllop, alla var där och såg till att vi fick vår drömdag. Alla hjälpte till på olika sätt. Några la godis i askarna, bar stolar, plockade blommor, sjöng på vigseln, bar min klänning över stock och sten, såg till att Mathias fluga var rak, lugnade oss, fotade oss, skrattade med oss och framför allt njöt med oss. Det syntes hur glada och nöjda alla var, kändes så skönt att alla skrattade och pratade under middagen, det var blandat mycket skratt och många tårar. Mitt tal var tydligen känslosamt har jag hört, haha. Alla grät nästan, kändes svårt att hålla tal när jag inte kunde kolla på nån som fick mig att stå emot tårarna, det fanns ett par st som jag fick se på ibland för att inte spricka, men jag tog mig igenom talet och fick höra av många efteråt att jag orsakat deras första tårar i år. Haha.

Ska skriva mitt tal här en annan gång så ni får läsa det igen.

Sen höll ju många andra tal som var helt fantastiska; Pappas tal var såå fint och känslosamt. Mathias pappas tal var jättekul och bra förberett. Best men killarnas "Inte helt nöjd-tal" till Mathias var jättekul och snyggt fixat. Susie min fina tärnas rimmande Djungelboken-tal var klockrent!! Sen hade mina systrar en jätterolig presentation med hemska bilder och lite halv elaka kommentater, haha, ne då det var kul.

Oj, ni anar inte vilken dag vi fick, den var lång men ändå så kort. Minns knappt nånting av det, känns som ett enda surr i huvudet, en dimma som i en avlägsen dröm. Det var så mycket intryck att man behöver några veckor för att smälta det.

Jag hade en konstig vecka innan, jag var deppig en dag för att vara tok lycklig nästa dag. Jag har ju tidigare haft så mycket pirr och känslor inför bröllopet att det nästan dog ut några dagar innan, orken tog slut och känslorna svajade (inte för Mathias dock). Jag gick omkring så länge och trodde att man inte skulle känna nåt annat än total lycka för sitt bröllop, men helt plötsligt kom ångesten, nervositeten, rädslan och orkeslösheten.
Jag var ärligt talat som absolut lyckligast när jag och Mathias vaknade upp på lördag morgon och solen sken genom fönstret, han pussade mig på kinden för att väcka mig och jag hörde hans glada röst. Klänningen hängde i garderoben och väntade på mig, min familj och våra vänner var bara några meter ifrån oss i rummen intill. Total lycka att tassa upp barfota på det kalla, steniga herrgårdsgolvet och säga godmorgon till min tärna.

Sen kom Mia Högfeldt (frisör och sminkösen) och hon gav ifrån sig den mest fantastiska energi man kunde önska sig den dagen. Hon fick oss att skratta så många timmar. Sen blev vi ju så fantastiskt perfekta i håret och ansiktet så man inte trodde det var sant!

Vi blev sena till fotograferingen, men det gjorde inget för våra fotografer va så proffsiga och vi blev tom klara så snabbt så vi hann åka till herrgården och kissa och pusta ut innan vigseln.

Vigseln ja, den är mest suddig för mig av alla händelser under den dagen. Jag var så nervös att jag skakade på vägen fram, Mathias fick hålla mig jättehårt och påminna mig om att andas hela tiden,. Haha. Jag som inte trodde jag skulle vara nervös alls. Sen hade vi ju inte övat på hur vi skulle stå och eftersom vi kom framför alla gäster så var det inte så logiskt vart man skulle stanna och hur vi skulle stå, men även det löste sig och vi sa "Ja" till varandra.

Det lönar sig såklart att planera så mycket som jag har gjort, alla gäster tyckte (säger till mig i alla fall) att det var helt perfekt allting. Men jag önskar ju såklart att jag hade vetat innan att man faktiskt har många tankar när man gifter sig, allting är inte en saga, man får ont i magen och man är nervös så man nästan kissar på sig. Man funderar och grubblar precis som alla andra dagar i ens liv. Man är mänsklig även fast man har på sig en stor vit klänning!

Nu är vi så lyckliga över att allt gick bra, allt blev lyckat och vädret var perfekt! Vi är väldigt kära och glada att vi är make & maka.

Vi har inte fått våra bröllopsbilder än, vi väntar med spänning. Vi fick några mms på några av bilderna, så här kommer lite bilder med lite pixliga motiv, men det är alltid nåt så länge!











 

1 kommentar:

  1. Åh Ida! Jag är så lycklig för er skull. Det var ett helt fantastiskt bröllop. Jag tittar ofta på era bilder och drömmer mig tillbaka, och längtar efter vårt bröllop förstås.

    Vi tar en AW i veckan.
    Puss.

    SvaraRadera